loading...
هواداران والیبال ایران
javadirai بازدید : 367 جمعه 26 مهر 1392 نظرات (0)


تیم کاله ایران دومین بازی خود در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان را مقابل پاناسونیک ژاپن واگذار کرد.
کاله بعد از واگذاری بازی در برابر ترینتینو، به نظر می رسید برای بازی با ژاپن عملکرد بهتری از نظر نتیجه داشته باشد، اما اشتباهات مکرر بازیکنان جوانش بازی برده را از کاله گرفت تا در پایان روز دوم نماینده ایران در بتیم بدون برد بماند.

ست اول، ناهماهنگ
ترکیب تیم کاله را علی رضا جدیدی، علیرضا نادی، علی سجادی، مجتبی میرزاجانپور، صابر نریمان نژاد و رضا قرا تشکیل می دادند و ناصر رحیمی به عنوان لیبرو در تیم حضور داشت. بازی با سرویس ژاپنی ها شروع شد و پس از خراب شدن آن کاله اولین امتیاز بازی را کسب کرد.از سوی دیگر آمارال دانته، ستاره برزیلی پاناسونیک هم اولین امتیاز ژاپنی ها را به دست آورد. کاله کاملا بازی را مسلط شروع کرد و از همان ابتدای بازی اختلاف 4امیتازی را با پاناسونیک ایجاد کرد.
کاله بازی را در دست داشت تا اینکه شیمیزو، پشت خط زن ملی پوش این تیم به منطقه سرویس رفت. او هر چه قدر در حمله ضعیف بود در سرویس نمایش خوبی داشت و همین عامل دلیلی شد تا کاله با یک اختلاف 3 امتیازی از حریف عقب بیافتد. در امتیاز 13-14 برای اولین بار آمارال دانته توسط علیرضا نادی دفاع شد و دیگر این بازیکن نتوانست اسپک های اول بازی اش را بزند. چند دریافت ناموفق و تبدیل نشدن توپ های اول، پاناسونیک را پیش انداخت و این روند ناموفق تا امتیاز 25-19 ادامه پیدا کرد. علیرضا نادی در این ست 24 دقیقه ای بهترین بازی ایران بود.

ست دوم، کاله واقعی
این ست هم بدون تغییر نسبت به ست اول آغاز شد و ژاپنی ها اولین تیمی بودند که توانستند امتیاز کسب کنند. با 2 دفاع دانته و شیمیزو کاله اختلافی 3 امتیازی ایجاد کرد و امید می رفت ست دوم ستی متفاوت از ست اول باشد. اشتباهات در این ست بسیار بالا بود، البته از سوی دو تیم به طوریکه امتیازاتی کاله برنده بازی بود و دقایقی دیگر پاناسونیک و به همین دلیل بهروز عطایی دست به یک دو تعویض زد تا تغییری در روند پرنوسان بازی ایجاد شود.
دو تیم با اختلاف 2امتیاز بالا می رفتند تا اینکه میلاد عبادی پور با یک توپگیری به موقع در امتیاز23 توانست بازی را برابر کند. در امتیاز بعد علیرضا جدیدی توانست دانته را تک دفاع کند و بعد از این امتیاز صابر نریمان نژاد خوشحالی شدیدی کرد که همین موضوع یک کارت زرد برای او به همراه داشت. بازی در این ست با تک دفاع مجتبی میرزاجانپور مقابل شیمیزو به پایان رسید. مجتبی مرزاجانپور بهترین بازیکن این ست بود و مجموع این ست 29 دقیقه به طول انجامید.

ست سوم، درخشش ستاره های ژاپنی
بازی در ست سوم بدون هیچ تغییری در ترکیب دو تیم آغاز شد، اما کاله بازی را خوب شروع نکرد و 4 بر صفر عقب افتاد اما دفاع های پشت سر هم و توپگیری های به موقع 2 تیم را در امتیاز 8 به هم رساند. بازی پا یا پای پیش می رفت تا اینکه بازیکنان کاله با چند دفاع قاطع و تمرکز لازم در توپهای برگشتی اختلاف را در امتیاز 22 به 3 رساندند و مسیر برای پیروزی در این ست هم فراهم شد.
کاله در امتیاز 24-23 می توانست ست را به نفع خودش کند، اما شیمیزو به خط سرویس رفت و با گرفتن یک امتیاز مستقیم از سرویس بازی را برابر کرد تا بازی باز هم حساس شود. بازهم سرویس های ریسکی ژاپنی ها کار دست کاله داد و این بار دانته بود که با روانه کردن یک سرویس پرقدرت اختلاف را به سود پاناسونیک کرد و در امتیاز 30 بچه های کاله حمله اول را به اوت زدند تا کار برای پیروزی سخت شود. سید علی سجادی از کاله در ستی که 34 دقیقه طول کشید بهترین بازیکن میدان بود.

ست چهارم، ضعف دریافت
ترکیب دست نخورده باقی ماند، اما 2 خطای دریافت در همان ابتدای ست از میرزاجانپور، عطایی را مجبور به تعویض کرد و میلاد عبادی پور مسئولیت ساعد اول تیم را به عهده گرفت. اشتباهات متوالی کاله در دریافت اول این اجازه را به پاناسونیک داد تا آنها اختلاف را زیاد کنند و این موضوع تا جایی ادامه داشت که کاله 8 امیتاز پاناسونیک عقب افتاد و جبران این اختلاف کار دشواری بود. ولی علیپور جای علیرضا نادی را در این ست گرفت و چند تایم اوت هم برای کاله گرفته شد اما آن قدر در ابتدای بازی اختلاف ایجاد شده بود که جبران تقریبا غیر ممکن بود و به همین ترتیب کاله ست چهارم و در نهایت بازی را واگذار کرد.

تیم والیبال کاله در نهایت این بازی را سه بریک و با امتیازهای (25-19، 24-26، 30-28 و 25-16) به تیم پاناسونیک واگذار کرد تا دومین شکست خود در این رقابت ها را تجربه کرده باشد.
 
در حاشیه دیدار کاله و پاناسونیک


دو تیم کاله و پاناسونیک یک ساعت و نیم مانده به بازی وارد سالن شدند و همین مساله بازیکنان را بسیار برای شروع بازی معطل کرد.

حدود 600 تماشاگر به سالن آمده بودند و در طول بازی با سر و صداهایشان بازی را گرم کرده بودند.

آمارال دانته، ستاره برزیلی پاناسونیک کانون توجهات تماشاگران بود و در طول بازی مدام تشویق می شد.

صابر نریمان نژاد و آمارال دانته در طول بازی مدام با هم صحبت می کردند و در مسائل مختلفی با هم اختلاف نظر داشتند!

داوری در این بازی چند اشتباه مشهود داشت که واضح ترین آن وقتی بود که صابر نریمان نژاد با یک دست پاس داد و داور خطای پنجه 2 ضرب را گرفت!

تیم والیبال کاله امروز چهارشنبه در دومین بازی خود در رقابت ها قهرمانی باشگاه های جهان در برزیل سه بریک و با امتیازهای (25-19، 24-26، 30-28 و 25-16) مغلوب پاناسونیک ژاپن شد تا دومین شکست خود در این رقابت ها را تجربه کرده باشد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
***آدرس سایت جدید ما ***

مجموعه هواداران والیبال ایران به

"والیبال آنلاین" تغییر اسم داده است

آدرس سایت جدید:

www.volleyballonline.ir

درباره ما
Profile Pic
هواداران والیبال ایران بزرگترین مجموعه هواداری والیبال در ایران.کسب مقام نخست جشنواره مردمی صفحات اجتماعی در کشور.فیسبوک،اینستاگرام،کانال تلگرام مارو نیز دنبال کنید: تاریخ تاسیس: 92/04/01
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2017 چه مقامی کسب خواهد کرد؟؟