loading...
هواداران والیبال ایران
admin2 بازدید : 861 چهارشنبه 01 مهر 1394 نظرات (0)

پرونده جام جهانی والیبال در سال ۲۰۱۵ با ۴ پیروزی و ۸ باخت و کسب عنوان هشتمی و یک پله صعود نسبت به دوره گذشته بسته شد. هر چند عنوان هشتمی در غیاب تیم های قدرتمندی مانند برزیل، صربستان، فرانسه، بلغارستان و آلمان و پایین تر قرار گرفتن از تیم هایی مانند ژاپن، کانادا و آرژانتین و باخت های غیرمنتظره باعث شد تا این تورنمنت یک شکست قلمداد شود.

در شرایطی که عملکرد خوب والیبالیست ها در مسابقات قبلی مانند لیگ جهانی، یا مسابقات قهرمانی جهان مورد استقبال مخاطبان قرار می گرفت، نتایج ضعیف در جام جهانی خشم بسیاری از آنها را برانگیخته تا جایی که برخی از آنها از توهین و ناسزا گفتن به کسانی که تا چند روز پیش آنها را قهرمان ملی می دانستند هم ابایی ندارند.

هر چند جو مناسب سالن دوازده هزار نفری، برخی کارشناسان و جامعه شناسان را متقاعد کرده بود که فضای فرهنگی حاکم بر والیبال مناسب بوده و قابل قیاس با رشته ای مانند فوتبال نیست، اما حجم ناسزاهایی که در صفحه رسمی اینستاگرام فدراسیون خطاب به کادر فنی و بازیکنان به چشم می خورد نشان می دهد که فرهنگ هوادارای در ایران به طور کل در سطح پایینی قرار دارد و به رشته مربوط نمی شود.
استقبال مناسب مردم به والیبال در سال های اخیر را بدون تردید باید فقط مرهون نتایج خوب دانست و بس، دلیل این مدعا هم خالی ماندن سالن دوازده هزار نفری والیبال در بازی آخر برابر روسیه در لیگ جهانی است.
فضای نامناسب سالن های والیبال و تنش های به وجود آمده در برخی دیدارهای لیگ به خوبی نشان می داد که این رشته ورزشی هم شرایط فرهنگی نامناسبی ندارد و حالا حمله عجیب و بی سابقه به ملی پوشان والیبال آن هم در صفحه رسمی فدراسیون این مساله را تایید می کند.
البته در میان انبوه پیام هایی که بازیکنان را به بی غیرتی متهم کرده و حتی عده ای پا را فراتر نیز گذاشته اند معدود پیام هایی نیز در جهت حمایت و فراموش نکردن زحمات قبلی آنها به چشم می خورد که نشان می دهد عده ای هنوز هستند که والیبال و والیبالیست ها را برای خودشان دوست داشته باشند و نه نتیجه گرفتن، هرچند تعداد این پیام های حمایتی به نسبت پیام های توهین آمیز بسیار کمتر است.
بازیکنان نیز که معمولا عادت داشتند در صفحه های شخصی خود پس از بازی چیزی بنویسند، در این دوره از رقابت ها کاملا خنثی شده اند و هیچ یک برای هواداران خود مطلبی قرار نداده اند، این در حالی است که پیش از این بازیکنانی مانند موسوی، محمودی و قائمی حتی پس از باخت نیز معمولا برای پیامی هواداران داشتند اما به نظر می رسد ترس از مورد توهین قرار گرفتن مانع این مساله شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
***آدرس سایت جدید ما ***

مجموعه هواداران والیبال ایران به

"والیبال آنلاین" تغییر اسم داده است

آدرس سایت جدید:

www.volleyballonline.ir

درباره ما
Profile Pic
هواداران والیبال ایران بزرگترین مجموعه هواداری والیبال در ایران.کسب مقام نخست جشنواره مردمی صفحات اجتماعی در کشور.فیسبوک،اینستاگرام،کانال تلگرام مارو نیز دنبال کنید: تاریخ تاسیس: 92/04/01
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2017 چه مقامی کسب خواهد کرد؟؟