loading...
هواداران والیبال ایران
mohammad mahdavi بازدید : 356 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)
 

تیم ملی والیبال ایران باید در مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان آسیا به مصاف کره‌جنوبی برود، حریفی که به اعتقاد برخی از کارشناسان سرانجام در سومین بازی ملی پوشان می‌تواند عرق آن‌ها را درآورد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،.........

 

 

تیم ملی والیبال ایران برای دفاع از عنوان نخست خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا به کشور امارات سفر کرده است. شاگردان ولاسکو در دور مقدماتی این رقابت‌ها دو برد راحت مقابل قزاقستان و کویت بدست آورد تا در مرحله دوم به مصاف کره‌جنوبی برود.

 

کره جنوبی هم که در مرحله مقدماتی عراق و افغانستان را مغلوب کرده است برای انتقام از باخت‌های متوالی در دو سال گذشته برابر ایران به میدان می‌آید.

 

شاید تا همین سه، چهار سال قبل سایه اقتدار والیبال کره‌جنوبی تمام قاره کهن را فراگرفته بود. اما پس از بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو به تدریج ستاره والیبال شرق آسیا به ویژه تیم ریشه‌دار کره جنوبی رو به افول گذاشت.

 

تیم ملی والیبال ایران در دو سال قبل کلکسیونی از افتخارات را از جمله قهرمانی در آسیا، صعود به جام جهانی و کسب سهمیه لیگ جهانی را بدست آورد اما کره‌جنوبی نتوانست بارقه‌ای از تیم اسطوره‌ای خود را به نمایش بگذارد. شاگردان پارک‌کی وون حتی در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها حریف تیم دوم والیبال ایران نشدند.

 

دو تیم والیبال ایران و کره جنوبی پیش از این 30 بار در میادین رسمی برابر یکدیگر به میدان رفته‌ بودند که از این میان سهم ایران تنها هفت پیروزی در سال‌های 2004 ، 2008 و مسابقه‌های انتخابی جهان و بازی‌های آسیایی 2009 و همچنین قهرمانی مردان آسیا در سال 2011 و انتخابی المپیک 2012 و جان کنفدراسیون‌ها در همین سال بود.

 

حالا دو تیم ملی والیبال ایران و کره جنوبی باید یکبار دیگر در مسابقات قهرمانی مردان آسیا دبی به مصاف هم بروند. کره‌ای ‌ها مطابق سال‌های اخیر همچنان از وجود پارک کی‌وون سرمربی سابق تیم ملی ایران بهره می برند. مردی که توانایی زیادی در ایجاد جنگ روانی قبل از مسابقات دارد. وی درباره رویارویی دو تیم ایران و کره جنوبی در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا گفت: مطمئنم که می توانیم ایران را شکست دهیم. همه مربیان برای بردن به میدان می روند و هیچکس نمی خواهد بازنده یک مسابقه باشد. ما هم برای رسیدن به پیروزی مقابل ایران بازی می کنیم.

 

پارک کی وون از سال 2002 تا 2005 سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود و تیم کشورمان در دوران مربیگری او موفق شد در بازی های آسیایی 2002 بوسان برای نخستین بار کره جنوبی را شکست دهد.

 

خولیو ولاسکو سرمربی نامدار تیم ملی والیبال ایران هم که پیش از این همواره پارک و کره‌ای ها را شکست داده، قبل از رویارویی با چشم بادامی‌ها دیدار تیم های کره جنوبی و عراق که با پیروزی کره ای ها به پایان رسید را از نزدیک تماشا کرد. ولاسکو مثل همیشه از پاسخ دادن به پارک امتناع کرد و گفت در زمین مسابقه توانایی‌هایش را ثابت می‌کند.

 

میانگین سنی تیم والیبال ایران 26 سال و شش ماه و میانگین قدی آن‌ها 194 سانتی‌متر است. این در حالی است که میانگین سنی تیم کره جنوبی 25 سال و میانگین قدی آن‌ها 192 است. روی کاغذ و براساس توانایی‌ها فرد به فرد به نظر نمی‌رسد کره جنوبی بتواند ملی پوشان ایران را به دردسر بیاندازد. اما بازی سرعتی و پاس‌های بریده این تیم قطعا برای هر حریفی خطرناک است.

 

تیم های ملی والیبال ایران و کره جنوبی عصر فردا (چهارشنبه) ساعت 13:30 برای سی‌و یکمین بار برابر هم به میدان می‌روند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
***آدرس سایت جدید ما ***

مجموعه هواداران والیبال ایران به

"والیبال آنلاین" تغییر اسم داده است

آدرس سایت جدید:

www.volleyballonline.ir

درباره ما
Profile Pic
هواداران والیبال ایران بزرگترین مجموعه هواداری والیبال در ایران.کسب مقام نخست جشنواره مردمی صفحات اجتماعی در کشور.فیسبوک،اینستاگرام،کانال تلگرام مارو نیز دنبال کنید: تاریخ تاسیس: 92/04/01
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2017 چه مقامی کسب خواهد کرد؟؟