loading...
هواداران والیبال ایران
javadirai بازدید : 478 چهارشنبه 19 شهریور 1393 نظرات (0)

تیم ملی والیبال ایران در مرحله اول مسابقات قهرمانی جهان فراتر از استانداردهای جهانی عمل کرده است.

ناصر شهنازی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: قبل از هر چیز باید به جامعه ورزشی کشور تبریک بگویم. در تاریخ والیبال ایران برای نخستین بار تیم ملی به دور دوم رفت. باید آمار دور مقدماتی را بگویم. در دور مقدماتی 5 بازی داشتیم. 13 ست برده و 7 ست باخته داشتیم. در نهایت 462 امتیاز گرفتیم و 420 امتیاز هم واگذار کردیم. از این 462 امتیاز 252 امتیاز در اسپک، یعنی 161 اسپک اول و 91 حملات برگشتی داشتیم. در دفاع 64 امتیاز داشتیم. در سرویس 23 امتیاز و از اشتباه حریف 123 امتیاز گرفتیم.

 

وی افزود: با توجه به طریقه امتیازگیری در والیبال، می توانیم بگوییم که در اکثر زمینه ها به استانداردهای جهانی نزدیک هستیم. فقط در حملات برگشتی 1.5 امتیاز در هر ست از استاندارد جهانی فاصله داریم. در دفاع هم از استانداردهای جهانی بهتر هستیم. اگر آمار ایران را در کل بخواهیم در نظر بگیریم، ما 55.6 درصد دریافت موفقیت داشتیم که این میزان از استاندارد جهانی بالاتر است.

 

کارشناس والیبال تاکید کرد: این آمار نشان می دهد که سبت به سال های قبل رشد قابل توجهی در همه زمینه ها داشتیم. باید فکر خود را بیشتر به حملات برگشتی معطوف کنیم. اکثر تیم ها در این زمینه ضعف دارند. اما تیم هایی مثل روسیه و برزیل و آمریکا در این زمینه موفق‌تر هستند.

 

مربی سابق تیم ملی تاکید کرد: من امیدوارم با توجه به عملکرد مثبت ما در دور مقدماتی که با شکست تیم های بزرگ همراه بود، در دور دوم هم خوب کار کنیم. در نظر داشته باشید که در این سطح برد و باخت ها طبیعی است و ما قدرت مطلق نداریم که همیشه پیروز باشیم. ایتالیا و برزیل و روسیه در دوره های مختلف قهرمان شدند. از حالا می گویم که باخت در این سطح از مسابقات را نباید به گردن کسی بیندازیم. این حرف ها و دنبال مقصر باخت گشتن در این سطح از والیبال برای برد و باخت ها قابل توجیه نیست. مهم میزان شرایط پایداری تیم و استفاده از علم آنالیز است که می تواند یک تیم را در شرایط خوب قرار دهد.

 

شهنازی ادامه داد: با توجه به نتایجی که در دور مقدماتی کسب کردیم، در گروه دور دوم در رده چهارم هستیم. با توجه به اینکه بازی های اول و دوم با استرالیا و آرژانتین است، نتایج می‌تواند شرایط ما را برای رویارویی با تیم های قوی بهتر کند. با توجه به اینکه لهستان با توجه به میزبانی شرایط بهتری دارد، از شانس بالایی برای برخوردار است. همچنین تیم های ایران و آرژانتین و صربستان و فرانسه می توانند به مرحله بعدی صعود کنند که این موضوع به شناخت از حریفان وبرنامه ریزی برای مسابقات برمی گردد. انگیزه برای هر امتیاز در این مرحله مهم است.

 

در پایان کارشناس والیبال با اشاره به آمار استخراجی خود از بازی های تیم ملی آمار زیر را ارائه داد.

اسپک 55.5 درصد (14 امتیاز در هر ست) که شامل 8 امتیاز اسپک اول و 6 حملات برگشتی

دفاع روی تور 11 الی 12 درصد (سه دفاع در هر ست)

سرویس 5 الی 6 درصد ( 1.25 امتیاز در هر ست)

خطای حریف 27.5 درصد( 6.75 امتیاز در هر ست)

8.05 امتیاز از اسپک اول و 4.55 در حملات برگشتی

3.2 امتیاز از دفاع روی تور

1.15 امتیاز از سرویس

6.15 امتیاز اشتباه حریف

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
***آدرس سایت جدید ما ***

مجموعه هواداران والیبال ایران به

"والیبال آنلاین" تغییر اسم داده است

آدرس سایت جدید:

www.volleyballonline.ir

درباره ما
Profile Pic
هواداران والیبال ایران بزرگترین مجموعه هواداری والیبال در ایران.کسب مقام نخست جشنواره مردمی صفحات اجتماعی در کشور.فیسبوک،اینستاگرام،کانال تلگرام مارو نیز دنبال کنید: تاریخ تاسیس: 92/04/01
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2017 چه مقامی کسب خواهد کرد؟؟