loading...
هواداران والیبال ایران
Number-6 بازدید : 525 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (0)

 

تیم ملی والیبال ایران در دور سوم رقابت‌های قهرمانی جهان با تیم‌های فرانسه و آلمان همگروه شد.

همان طور که می دانید تیم ملی ایران برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران توانست به دور سوم جام جهانی والیبال ۲۰۱۴ لهستان صعود کند. بالاخره ایران پس از طی مسیری سخت و دشوار در میان گروه هایی که مدعیان بزرگی چون امریکا، ایتالیا، صربستان و… حضور داشتند در گروهی قرار گرفته که تیم هایی در حد و اندازه های خودش را در آن می بیند.

برای اینکه مقداری با وضعیت تیم ملی خودمان و تیم های فرانسه و آلمان که هم گروه های ایران هستند آشنا شویم باید آن دو تیم را قدری مورد بررسی قرار دهیم.

تیم ملی فرانسه، اکنون در رتبه سیزدهم رنکینگ جهانی والیبال دنیا قرار دارد. این درحالی است که ایران در این زنکینگ یازدهم و آلمان دهم است. بهترین نتیجه ای که تیم ملی فرانسه گرفته است برمی گردد به سال ۲۰۰۲ که در آن دوره از مسابقات برای اولین بار توانست مدال برنز آن دوره از مسابقات را از آن خودش کند اما در جام جهانی قبلی یازدهم شد و از گردونه مسابقات حذف شد. این درحالی است که ایران درحالی که برای اولین بار در دوره پیشین مسابقات شرکت می کرد توانست رتبه نوزدهم را از آن خودش نماید.

تیم ملی آلمان اما وضعیت بهتری نسبت به فرانسه و ایران دارد(البته از جهت تاریخی). تیم ملی آلمان در سال ۱۹۷۰ توانسته بود برای اولین و آخرین بار در تاریخ والیبالش رتبه نخست و مدال طلای آن دوره از مسابقات را از آن خودش نماید اما در جام جهانی قبلی رتبه ای بالاتر از نهم را از آن خودش نکرد.

اما تفاوت تیم ملی ایران با این دوتیم چه چیز خواهد بود که ایرانیان را به صعود از این گروه امیدوار می کند؟

تیم ملی ایران مربیان فوق العاده ایرانی و خارجی را در اردوهایش تجربه کرده بود و پیش از اینکه کواچ وارد این تیم شود، خولیو ولاسکو، تئوریسین و نظریه پرداز قهار دنیا مربی این تیم بود و توانست سایز تیم ایران را از یکم تیم آسیایی به یک تیم جهانی و مدعی تغییر دهد و این امید را به ایرانیان دهد تا جایی که مصطفی کارخانه در اظهاراتش برای ایران در این دوره از مسابقات شانس قهرمانی هم قائل بشود.

تیم ملی آلمان در این دوره از مسابقات هیچ گاه به حریفانش اجازه نداده تا بازی را به ست پنجم بکشانند. این تیم تمامی بازی هایش را یا با اقتدار برده و یا با اقتدار باخته و درواقع نمی توان اظهارنظر کاملی در مورد این دوره از مسابقات در مورد آلمان ارائه داد. اگر یادتان بیاید چندسال پیش در مسابقات لیگ جهانی والیبال تیم ملی آلمان به ایران آمد و در آن دوره از مسابقات، تیم ایران در بازی اول با اقتدار ۳-۰ تیم آلمان را شکست داد اما در بازی برگشت با همان نتیجه از ژرمن ها شکست خورد.

فرانسه نیز وضعیتی این چنینی دارد. تیمی که گاه در برابر تیم هایی که ایران به راحتی آنها را شکست داده زانو زده و گاه به تیم هایی مانند ایران تاخته و آنها را شکست داده است.

به طور کلی اگر بخواهیم این دو تیم را بررسی کنیم باید بگوییم که این دو تیم در این دوره از مسابقات برای احیای آن تاریخ خودشان وارد شده اند و تیم های زهرداری هستند اما تیم ملی ایران با امیدواری اینکه بتواند در این دوره از مسابقات اولین مقام تاریخی اش را بسازد وارد شده. آن دو تیم قبلا افتخارات مختلفی را کسب کرده اند اما تیم ملی ایران با عزم فوق العاده بالا و برای آنکه زحمات حسین معدنی و مربیان گذشته خود ولاسکو و حتی کارخانه را به هدر نداده باشند تمام سعی خود را خواهند کرد تا بتوانند بهترین نتیجه را از آن خودشان کنند.

البته ناگفته نماند که ایران برای گذر از این گروه باید از سد برج ایفل و دیوار برلین عبور نماید تا بتواند تخت جمشید را هم در میان این دو بنای تاریخی به نمایش بگذارد…

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
***آدرس سایت جدید ما ***

مجموعه هواداران والیبال ایران به

"والیبال آنلاین" تغییر اسم داده است

آدرس سایت جدید:

www.volleyballonline.ir

درباره ما
Profile Pic
هواداران والیبال ایران بزرگترین مجموعه هواداری والیبال در ایران.کسب مقام نخست جشنواره مردمی صفحات اجتماعی در کشور.فیسبوک،اینستاگرام،کانال تلگرام مارو نیز دنبال کنید: تاریخ تاسیس: 92/04/01
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2017 چه مقامی کسب خواهد کرد؟؟